Translate

zondag 20 februari 2011

Molens (Enkele molens in de Alblasserwaard)

Wipmolen De Gelkenes molen (gebouwd in 1596) is een poldermolen in Groot Ammers tijdens restauratie in 2010

Stellingmolen De Vriendschap (gebouwd in 1680) is een korenmolen in Bleskensgraaf

Wipmolen De Achterlandse molen (gebouwd in 1596) is een poldermolen in Groot Ammers

Wipmolen De Westermolen (gebouwd in 1652) is een poldermolen in Langerak

De Achtkantige Poldermolen (gebouwd in 1805) is een poldermolen in Groot Ammers

Wipmolen De Wingerdse molen (gebouwd in 1513) is een poldermolen in Bleskensgraaf

10 opmerkingen:

  1. Dag Kees

    Altijd leuk hoeveel verschillende molens jij laat zien....je weet de mooie plekjes ook goed te vinden he.....prima foto's !!

    Ik wens je een fijne zondag.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook een molen rondje gemaakt, van mij had je de nr. van de molens erbij mogen zetten..hihihi. Dit zijn wel molens die op hele mooie plekjes staan zo langs het water. Je hebt ze mooi op de foto weten te zetten. Ik heb weer genoten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kees,

    Ik ben dol op molens. Alleen is het de afgelopen dagen (het weer dus) met peren geweest. Somber, grauw en mistig. Maara je foto's zijn top.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kees
    geweldige foto's van die molens.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Kees
    Wat een mooie serie van deze Molens geweldig mooi
    je bent in mijn polder geweest ha ha
    mooi hé
    Fijne dag verder groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eine sehr schöne Serie....du hast tolle Windmühlen am Wasser auf deinen Fotos festgehalten...
    LG: Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vastgelegd met dat zonnetje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie molens
    prima vastgelegd
    top dat je ook de info erbij gezet heb
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Kees,

    Ja, ik heb wel wat met De Vriendschap uit Bleskensgraaf. In mijn stamboomonderzoek kwam ik er achter dat mijn voorgeslacht daar vlak naast heeft gewoond.

    Ik ben er gaan kijken en dat geeft dan toch een apart gevoel.

    Bedankt!

    Groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat U langs ben geweest en de moeite heeft genomen een reactie te plaatsen.