Translate

zaterdag 15 augustus 2015

Mijn aquarium

Na lange tijd weer eens 'n  paar beelden van mijn aquarium.
Veel oude planten die overwoekerde heb ik verwijdert, zodat nu de vissen weer beter zichtbaar zijn en het aquarium weer een rustig aangezicht heeft. De jonge planten kunnen zich weer gaan ontwikkelen. Ik moet wel de baardalg in bedwang houden, dit zal ermee te maken hebben dat ik rigoureus oude planten heb verwijdert.Heb inmiddels voor meer doorstroming gezorgd zodat het water meer zuurstof zal opnemen en de plantjes licht in beweging zijn zodat de alg minder kans krijgt zich op de bladeren kan hechten. Verder zijn er wel wat vissen weggevallen door 'n schimmel, maar dat is weer onder controle. Rest mij nu om het aquarium weer veel rust te geven.







10 opmerkingen:

  1. Hooi Kees
    Mooie bak dat is een zieraat in je woning .
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie gezelschapsbak Kees, leuk dat er ook een kikkertje in zit.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kees.

    Het ziet er mooi en goed verzorgd uit.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Kees, de vissen en de kikker kunnen we goed zien. Fijn dat je problemen zijn opgelost.
    Geniet van het weekend, de temperatuur is nu wel aardig dacht ik zo. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo heerlijk, in het aquarium turen. Ziet er mooi uit!
    Ik ben mijn garnalenbakjes de algen volledig kwijtgeraakt door minder te belichten. Maar gezegd moet worden, dat niet álle planten dat op prijs zullen stellen.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om te zien Kees, zo heb je altijd wat te kijken met de visjes.
    Fijne zondag, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die vissen! Onze tandarts heeft ook een aquarium, dat is eigelijk ook het enige dat leuk is aan een bezoek aan de tandarts.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Kees,
    ik blijf zo'n aquarium een prachtig gezicht vinden.
    Leek me wel heel bewerkelijk als ik je zo lees met het bijhouden van algen en plantjes.
    Heel mooi dat de vissen nu beter zichtbaar zijn en ook op de foto goed overkomen.
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke hobby Kees en mooie foto's. Groetjes Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat U langs ben geweest en de moeite heeft genomen een reactie te plaatsen.